Tokio Mega Web – coś dla fanów motoryzacji

Tokio Mega Web – coś dla fanów motoryzacji

Trudno chyba wyobrazić sobie, aby w mieście takim jak Tokio nie znalazło się coś dla fanów motoryzacji. Sam do nich nie należę – ot mam jakiś tam sobie samochód i czasami nim jeżdżę. Niemniej odwiedzając nieopodal wystawę teamLab Borderless, o której przeczytacie w tym wpisie, postanowiliśmy wraz z Anetą odwiedzić sąsiedni Mega Web.

Czym jest Mega Web w Tokio? Jest niezwykłym salonem samochodowym pod szyldem Toyoty. Można powiedzieć, że jest to niemalże park rozrywki, którego motywem przewodnim są samochody i motoryzacja.

Zdjęcie Anety cieszącej się na wizytę w Tokio Mega Web
Aneta jest toyoto-maniaczką i cieszyła się jak dziecko w sklepie z zabawkami

Co dokładnie znajdziecie w Mega Web?

Na Mega Web w Tokio składają się: salon wystawienniczy (Toyota City Showcase), tor testowy (Ride One), obiekt przeznaczony do nauki jazdy przez dzieci (Ride Studio) oraz muzeum (History Garage).

Zdjęcie Anety przymierzającej się do Toyoty C-HR
Zdjęcie Toyoty C-HR w salonie Tokio Mega Web
Wymarzona Toyota C-HR Anety do której oczywiście trzeba było się przymierzyć (nawet kolor pasował)

W części wystawowej obejrzeć można zarówno współczesne modele marki, jak i marek pokrewnych, a także wizje przyszłości motoryzacji. Prawie wszystkiego oczywiście można dotknąć i prawie do wszystkich pojazdów wsiąść. Aneta nie mogła oprzeć się pokusie, aby rozsiąść się w wymarzonej Toyocie C-HR. Jest to oczywiście bardzo popularny model, jednak w salonie obejrzeć można również mnóstwo takich, które trudno jest zobaczyć na ulicach europejskich miast. Te były dla nas zdecydowanie najciekawsze. Duża część wystawy poświęcona jest technologiom przyszłości – w zakresie bezpieczeństwa i ochrony środowiska. To co również przykuło naszą uwagę to mnogość modeli i udogodnień stworzonych dla osób niepełnosprawnych.

Zdjęcie Toyoty GR Supra w Tokio Mega Web
Zdjęcie Toyoty Prius w Tokio Mega Web
Tokyo Mega Web – Toyota GR Supra i Toyota Prius

Bezpośrednio obok części wystawowej, można również wypróbować jeden z interesujących nas modeli podczas jazdy próbnej na torze testowym o długości 1,3 kilometra. Z atrakcji tej nawet nie próbowaliśmy korzystać, ze względu na ograniczenia czasowe. Jeżeli jednak mielibyście na coś takiego ochotę pamiętajcie, że niezbędne jest międzynarodowe prawo jazdy.

Przekrój przez Priusa PHV
W Tokyo Mega Web obejrzeć można także przekrojonego Priusa PHV czyli hybrydę typu plug-in

Nie próbowaliśmy również korzystać z Ride Studio, czyli części Mega Web przeznaczonej dla najmłodszych. W części tej znajdują się zarówno sekcje przeznaczone dla bardzo małych dzieci, umożliwiające przejażdżkę zabawkowymi samochodami, jak i sekcje dla tych trochę starszych. Znajduje się tam m.in. tor jazdy elektrycznymi gokartami. Napisałem powyżej zabawkowymi samochodami, ale czy można nazwać zabawką samochód napędzany wodorowymi ogniwami paliwowymi?

Zdjęcie samochodu przystosowanego do potrzeb osób niepełnosprawnych w Tokio Mega Web
Toyota Mega Web – zaskakuje olbrzymi wybór rozwiązań przewidzianych dla osób niepełnosprawnych

Ważna uwaga! Aby korzystać z części dostępnych w Ride Studio atrakcji, ze względów bezpieczeństwa, wymagana jest przynajmniej komunikatywna znajomość języka japońskiego. Jeśli więc chcecie tam zabrać Wasze pociechy, niech już zaczynają się uczyć 😉

Zdjęcie samochodu marki Toyopet w Tokio Mega Web
Tokyo Mega Web – Toyopet

History Garage

Wybraliśmy się natomiast do części muzealnej (History Garage). Ta część Mega Web nie przylega bezpośrednio do pozostałych i w pierwszej chwili mieliśmy problemy z jej znalezieniem. Okazało się, że najwygodniej jest tam dotrzeć przechodząc przez przylegającą galerię handlową, urządzoną w stylu śródziemnomorskim (Venus Fort).

Zdjęcie fontanny w centrum handowym Venus Fort
Fontanna w centrum handlowym Venus Fort

History Garage daje nam możliwość cofnięcia się w przeszłość motoryzacji. Pewnie dlatego nie mogło zabraknąć tutaj legendarnego DeLoreana. Niestety pomimo obecności wehikułu czasu z „Powrotu do przeszłości” nie cofniemy się do samych początków motoryzacji. Nie spodziewajcie się więc samochodów z końca XIX wieku. Jeśli jednak chcecie wybrać się w podróż sentymentalną w lata 50, 60 i 70-te minionego stulecia, polecam odwiedzić to miejsce.

Zdjęcie garbusa na ekspozycji w galerii handlowej Venus Fort
Akcenty motoryzacyjne można znaleźć również w Venus Fort

Czy warto odwiedzić Mega Web?

Na to pytanie każdy musi odpowiedzieć sobie sam. Mi nasuwa się uniwersalna odpowiedź – to zależy. Jeżeli mielibyście przyjechać do Tokio na parę dni, nie interesują was samochody i nie planowaliście wybierać się w okolice nabrzeża Tokio z innych powodów, to Maga Web również odpuśćcie. Jeżeli jednak znajdziecie się w tamtych okolicach z jakiegoś innego powodu, to nie zaszkodzi zajrzeć chociaż na chwilę. Nawet jeśli motoryzacja jakoś specjalnie was nie interesuje. Wstęp jest bezpłatny, a przynajmniej taki był w trakcie naszej wizyty w Tokio w sierpniu 2019 roku.

Zdjęcie DeLoreana w Tokio Mega Web History Garage
Tokyo Mega Web History Garage – legendarny DeLorean. Kondensator strumienia i obwody czasowe niestety zdemontowano

Mega Web czynne jest codziennie od 11:00 do 19:00 z wyjątkiem Ride One (do 18:00). Warto jednak przed wybraniem się tam sprawdzić aktualne godziny otwarcia na stronie internetowej salonu – mogą się zmieniać w wyjątkowych sytuacjach.

Zdjęcie dziadka z wnuczkiem podziwiających zabytkowy samochód marki Toyopet
Tokyo Mega Web History Garage – niech wnuczek zobaczy czym woził się dziadek w młodości

Jak dojechać?

Mega Web jest zlokalizowane w obszarze nabrzeża Tokio (Waterfront Area), a dokładniej na sztucznej wyspie Odaiba. Dlatego nie dojedziecie tam metrem. My dotarliśmy kolejką Yurikamome. Naszą stacją początkową była stacji Shimbashi, chociaż do kolejki można wsiąść również na szeregu innych stacji. Bardzo czytelna mapa znajduje się na stronie internetowej Yurikamome.

Zabytkowy samochód marki Toyopet
Tokyo Mega Web History Garage

Do samej stacji początkowej dotarliśmy z hostelu metrem – linią Asakusa. Ze stacji metra trzeba podejść kawałek na stację kolejki. Obydwie nazywają się Shimbashi, ale są to dwie oddzielne stacje (perony) – różne systemy transportu. Doskonałe oznaczenie nie pozwoliło nam się zgubić. Jak już wsiądziecie do kolejki Yurikamome to wysiąść należy na przystanku Aomi. Znajduje się on niemal bezpośrednio obok Mega Web.

Zdjęcie małego samochodu marki Toyopet
Tokyo Mega Web History Garage – każdy kraj ma swojego malucha

Na kolejkę Yurikamome obowiązują osobne bilety (chyba że macie kartę PASMO). Kupicie je bez problemu w automacie na stacji. Koszt biletu w jedną stronę na tym odcinku wynosił 380 jenów za osobę (w chwili pisanie tego materiału już 390 jenów). My zdecydowaliśmy się na bilet jednodniowy – kosztował 820 jenów za osobę, a umożliwiał ewentualne przesiadki gdybyśmy się zgubili.

Gablota z miniaturkami samochodów
Zdjęcie miniaturowego modelu różowego Cadillaca
Tokyo Mega Web History Garage – fajna gablota na kolekcję resoraków oraz miniaturka różowego Cadillaca
Linki